1. 1.
    +1 -3
    hz.muhafazid gibi erdemli ve yufka yürekli biri nasıl olurda böyle bir şey yazar? allahın yazdığını kötülemiyorum yanlış anlaşılmasın. hz.muhafazidin ahlakını ele alıp kuranı yazdıgını varsayarsak bu ayetler bunları kendisinin yazdıgını değil tam tersine kendisinin yazmdagının kanıtı olarak bile gösterilebilir. neyse çok konuştum
    ···
  2. 2.
    +2 -2
    @1 seni sürekli takip ediyorum, böyle provokatif ve fitneci yaklaşımınla nereye varacaksın veya ne amaçlıyorsun bilmiyorum ama seni muhatap almadan burdaki aklıselim panpalarım için binlerce açıklamadan sadece rastgele bi tanesini yapıştırıyorum buyrun,;
    neden ilgili ayetin kendisi uzerindiginden aktarildigini iddia eden kisi hakkinda atilip tutulmadan ya da kendisi hakkinda bir imada bulunmadan bir seyler yazilamiyor bilmiyorum. isin icine duygularin girmedigi bir analiz neden bu kadar zor? birazcik okumayla, bir iki meal -bak tefsir demiyorum- karistirmakla cok kolaylikla anlasilabilecek bir konu uzerinde, hadi varsayimi, cikarim yapmayi gectim, olabilecek en asagilik sekilde niyet okumalara girildigini, birakin taniyip bilmedigi bir insani, bir sekilde iletisim ya da iliski icerisinde olunabilecek herhangi bir birey icin evrensel etik normlara gore edilmesi uygunsuz olacak bir araba lafin edildigini goruyoruz. burada ve hz. muhafazid'le ilgili her basligin altinda. olusmasinda suphesiz cevresel faktorlerin, aileden aktarilan inanc sisteminin ve kulturun cok onemli etkilerinin oldugu bu olumsuz duygu selinin, kisiye akliyla ve izaniyla bir seyler karalatmasini da beklemek ne kadar gercekci olur bilmiyorum.

    hz. muhafazid sadece mesajin tasiyicisi degil, ayni zamanda uygulayicisi oldugundan, kur'an'da genel olarak uygulanmasi icin indirildigi acik olan kurallarin yani sira, onun ozel hayati uzerinden inen ve ornek insan vasiflarina binaen getirdigi dine inananlarin da uygulamakta yukumlu oldugu kurallardan birkacini tanimlar ahzab 53. tabii bu noktada, ahzab 53'un, onculu ve ardili olan ayetlerin hz. muhafazid'in hayatinin akisi uzerinden araya cesitli zaman araliklari girerek sekilledigini, ahzab 53'un kendisinden once gelen ayetlerle de, kendisinden sonra gelen ayetlerle de iliskisi oldugunu, bagimsiz bir ayet olmadigini bilmeyenler, "madem her seyiyle ornek kendisi, neden o zaman herkesten farkli olarak 4'ten fazla ese sabip olmus?" diye sorabilirler ornegin. iste tam bu noktada, ahzab 53'un kendisinden onceki ayetlerle iliskisi yani ahzab 53'teki "kendisinden sonra onun hanımlarını nikâhlamanız asla caiz olamaz. çünkü bu, allah katında büyük (bir günah) tır. " ifadesini onceki ayetlerle baglayan olaylar cikiyor karsimiza (bkz: #21641909): es sayisini 4'e baglayan hukum, yaptigi butun evliliklerden 2 yil kadar sonra geliyor ve kendisi bu emre uymak icin eslerinin hepsinden teker teker kendisinden bosanmalarini istiyor. bu istegi hicbir esi tarafindan kabul gormediginde, ahzab 52 ve 53'un yukarida gecen kismiyla artik yeni evlilik yapmamasi, eslerini onlarin da hz. muhafazid'ten istedigi sekilde bosamamasi, fakat eslerinin de o oldukten sonra yeni evlilik yapmamalari emrolunuyor. olumunden sonra eslerin yeni evlilik yapmamasinin emronulmasi tartisilabilecek, sosyolojik ve toplumsal acidan incelenebilecek bir sey fakat bu yasagin, ahzab 33'te gecen "peygamber müminlere canlarından ileridir. onun eşleri de müminlerin anneleridir." ifadesinin sonuclarindan birisi oldugu cikarimini yapanlar da mevcut. sonucta hz. muhafazid, eslerin sayisini kisitlayan ayet indikten sonra 9 esinden 4'u ile zevci iliskilerini surduruyor.

    fakat ahzab 53.'e getirilen elestirilerle ilgili olarak asil ilginc olan olgu, ahzab 54 ve 55'te karsimiza cikiyor. "ey iman edenler! siz zamanını gözetlemeksizin, bir yemeğe davet edilmedikçe, peygamber'in evlerine girmeyin. ancak davet edildiğiniz vakit girin. yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın. çünkü bu hareketiniz peygamber'i üzmekte, fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadır. ama allah, hakkı söylemekten çekinmez. peygamber'in hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. bu, hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temiz bir davranıştır." ifadelerinden yola cikan hz. muhafazid'in eslerinin akrabalarinin, hz. muhafazid'e kendilerinin de bu sekilde hareket etmeri gerekip gerekmedigini sormalari uzerine ahzab 54 ve ahzab 55'te su ifadelerin vahyolundugunu goruyoruz:

    "54. bir şeyi açığa vursanız da, gizleseniz de şüphe yok ki allah, her şeyi gayet iyi bilmektedir.

    55. onlara (peygamber'in hanımlarına), babaları, oğulları, kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kadınları (mümin kadınlar) ve ellerinin altında bulunan câriyelerinden dolayı bir günah yoktur. (ey peygamber hanımları!) allah'tan korkun; şüphesiz allah, her şeye şahittir."

    bu ayetler cok acik bir sekilde, sadece peygamberin esleri icin degil, herhangi bir musluman kadin icin kimlerin mahrem oldugunu, yani kimlerin oldugu bir ortamda ornegin baslarini ortmelerinin sart olmadigini gostermektedir. simdi ikinci paragrafin ilk cumesini tekrar goz onune aldigimizda, peygamberin ve eslerinin hayati uzerinden inen ahzab 53,54, ve 55'in islam toplumlarinin uzerine dusen payini, ornegin safranbolu'da tarihi evlerin kapisinda erkeklere ve kadinlara ait ayri birer tokmak olmasinin sebebini, haremlik selamlik denen usulun cikis noktasini daha iyi anlayabiliriz saniyorum. kadin ve erkegin yasamlarini belirli bir oranda birbirinden soyutlayan boyle bir anlayisin ve sinirlamalar butunun bireyin ozgurlukleri, toplumsal sosyoloji uzerinden sayfalar ve kitaplar dolusu analizi yapilabilir. arzu eden boyle bir yaklasimin sadakat ve gayri mesru iligibilerle ilgisini irdeler, arzu eden ahlak bacak arasinda degil beyindedir der isin icerisinden cikar. boyle bir yaklasimin ya da sosyal dizaynin sadece cinsel hayat uzerinde degil, toplumsal hayatin baska parametleri uzerinden degerledirmesi yapilabilir. fakat tum bunlar burada tanimlanan "ayetlerin birbiriyle iliskisi" ve "peygamberin keyfi icin ayet inmesi iddiasi" baglamlarinin disinda, baska bir girdinin, basligin ya da eserin konusu olabilir ancak.
    Tümünü Göster
    ···
  3. 3.
    +1 -2
    ya olm ne geri zekalısınız. kuran ı kıt beyinleriniz ile türkçe anlam olarak okuyorsunuz sonra mal mal yorumlar yapıyorsunuz. gibtir git de bir tefsir al oku amk cahili. kuran a laf atınca entel mi olduk sanıyorsunuz ne tak yiyorsunuz.
    ···
  4. 4.
    +2 -1
    @20 den devamm;

    ahzab 53'le ilgili olarak dillere dolanan bir diger noktanin da, daha once basedilen islam toplumlari icin kadin-erkek iliskilerini ve "ey iman edenler! siz zamanını gözetlemeksizin, bir yemeğe davet edilmedikçe, peygamber'in evlerine girmeyin. ancak davet edildiğiniz vakit girin. yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın." gibi adabi muaseret kanunlarini tanimlayan ifadelerin arasinda kalmis olan "çünkü bu hareketiniz peygamber'i üzmekte, fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadır." ifadesi oldugunu goruyoruz. bu ifade, takipcilerine hz. muhafazid'in incelikli karakterinden bir pencere acmanin yani sira, bir eve izinsiz girenlerin ve ihtiyaçtan fazla duranların çıkarılmasının bir hak oldugu ve bunun soylenmesinden sıkılmamak gerektigini gosteriyor acikca. cok benzer sekilde:

    "ahzab 50-51 ve 52'yi peygamberin ozel isleriyle istigal edilmesi olarak algilayanlara ancak su sorulabilir, boyle bir kolayligi tanimaya karar veren yaraticinin bu kolayligi nasil ortaya koymasini bekliyorsunuz? uydu anteniyle mi baglantiya gececekti. ya da peygamber cikip tanri bana boyle bir kolaylik sagladi deyip kestirip mi atacakti. hayatin pratigi icerisinde bu kolayligi bakirelerle alem yapmak noktasinda almadigi acik olan hz. muhafazid'in boyle bir olgudan haberdar olmasinin yolu nedir? ahzab 53'ten anladigimiza gore adam daha evine gelenlere duzgun davranin demekten imtina ederken bu mumkun mudur. bir de tabii madem kendi yazdi bunu neden kadinlarin en azindan birkaciyla beraber kalabilecegi bir duzeni kuracak bir iki ekleme yapmadi. zira yine ahzab 53'un ilk kisminin nuzul sebeplerinden birisinin 9 esi icin derme catma catisi altinda oldukca iptidai 9 goz yerinden baska bir yerinin olmamasi gercegi oldugunu biliyoruz."

    ifadesinden yola cikarak, hz. muhafazid'i elinde kiliciyla ortaligi kan golune cevirmis azili bir canavar olmadigi gercegiyle yuzlesenlerin dillerini tersine cevirip "durmadan evlenen ve bu evlilikleri, diğer kabilelere, islam'a katılmadan önceki ısınma turlarında onlara yardımcı olsun diye yaptığı iddia edilen bir insanın, kadınlar hakkında bu kadar çıtkırıldım olması da şüphe çekmiyor değil." demesi ne ifade eder? sonra neymis efendim sapkınlık damarlara işlemişmiş*. bugun turkiye'de, avrupa'da, arap yarimadasinda igfal edilen, tecavuze ugrayan, alikonulmus binlerce, on binlerce dogu avrupali, rusyali, filipinli, turki cumhuriyetlerden kadin hakkinda, irak'tan suriye'ye, lubnan'a ve urdun'e goc etmek zorunda kalip da o zorlu sartlar altinda ailenin erkek bireyleri olmadan onurlu hayatlarini devam ettirmeye calisan kadinlar ve genc kizlar hakkinda, aile ici siddet hakkinda ve her yil daha iyi bir hayat ugruna pisipisine olen binlerce gocmen hakkinda bir tek laf, b i r t e k l a f etmiyorken, hakkinda en ufak bilgin olmadigi cariyelik konusunda, ikiye kadar es edinme, istedigi kadar cocuk yapma hakkina sahip olan, daha da onemlisi yaninda yasadigi kisinin yediginden yedirmek, ictiginden icirmek ve giydiginden giydirmek zorunda oldugu, tum bunlar meydana gelirken de ortaya cikan ticari aktiviteden devlete hicbir vergi vermeyen, kazandigi parayla ozgurlugunu satin alma hakkina sahip, en onemli kisiti bulundugu beldeden tek basina ve izinsiz ayrilma imkani olan bir adamla, batida tanimli olanin cok otesinde haklara sahip islam diyarlarindaki "koleler" hakkinda atip tutana ne soylenebilir? bu adamla kendi kendini bir karsi karsiya koy bakalim. sen simdi o kicini zor soktugun sirkette, birak sirketin sahibinin karsisina cikabilmeyi, her gun kafani utuleyen, beynini emen amirine soyle bakalim senin otomobilinin aynisini bana da almak gerek diye. hizmetimi verirken sana dogru duzgun davranmak zorunda degilim, hatta isimi iyi dahi yapmak zorunda degilim, beni ise alirken dusunseydin de bakalim. hadi onu da gectim, ben istedigim gun ise kafama gore gelirim, kafama gore gelmem de. ne yaparlar adami sen biliyor musun? a evet sen bunlari istemeyezsin cunku kole degilsin, dogru.

    tum bunlarin ustune, "kadınlar hakkında bu kadar çıtkırıldım olması da şüphe çekmiyor değil" igrencliginin yanina, "kur'an, cariyelik ve köleliği yasaklamışmış fakat aynı zamanda teşvik de etmemişmiş. breh breh breh... o zamanların köleleri, günümüz kölelerinden daha iyi durumdalarmış zaten. vay anasını... dönemin ihtiyacı gereği karı ve amele lazımdı desenize lan şuna, ne diye kasıyorsunuz birader? " ifadesini koydugumuzda cok ilgi cekici bir manzarayla mi karsilasiyoruz? yoksa, yari cahilliginin idrakinda dahi olmayan ego ve nefret patlamasinin freni bosalmis bir cemkirmesi ile mi karsi karsiyayiz. tum bunlari bir tek kisi icin soylemiyorum. fakat bir ornek cok sey anlatmaya kadir. ayni seyleri temcit pilavi gibi tekrarlayan, icerisinde bir tek orijinal hadi olmadi duzgun fikri gectim akil yurtme kirintisi dahi olmayan ifadeler uzerinden bizleri engin dusunce dunyalarindan mahrum birakmayan radikallesmis, militanlasmis ve yobazlasmis akla ne soylenebilir.

    bu girdinin yazildigi tarihe kadar ahzab 54 ve ahzab 55'e ait basliklarin olmamasindan, onlarin ahzab 53'le iliskisinden burada ya da ahzab suresinin basliginda hicbir sekilde bahsedilmemis olmasindan ve surenin tamamini alan girdi haric adlarinin dahi gecmemesinden, bu ayeti peygamber'in dini kendi islerine alet ettiginin acik delili olarak gorenlerin ya da kur'an'in insan yapisi olduguna delalet ettigini iddia edenlerin bilerek bu ayetleri sakladigini, bu insanlarin eldeki bilgileri carpittiklarini ya da konuyu bilmediklerini cikartsam hosunuza gider mi? bu ifade sekli ve sorgulama bicimi, sizin dilinizin tersten donmus halinden baska bir sey degildir de nedir?

    sonucta, hakkinda gercekten derinlemesine bilgi sahibi olmadan ahzab 53 hakkinda ya da cesitli kaynaklardan arastirarak kisinin kendisini zamanin bir derece de olsa icerisine oturtabilecek kadar bilgi sahibi olmadan ahzab ya da kolelik hakkinda yazabilmek gercek bir cesaret ister. ama iste ayni cesaretin, bira bardagindan tasan kopuge benzeyen salyalarini ona buna sacmasi, kullanilan tonun adeta kuyruguna basilmis kopek gibi ciyak ciyak bagiran bir egonun habercisi olmaktan oteye gecememesi herseyin icine batirip birakiyor. senin ve burada senin kopyan olan onlarcasinin uslubuna bakiyorum, donup bir de bir araba laf ettigin adamin yasadigi hayata bakiyorum...
    sizlere iyi geceler sevgili panpalar
    Tümünü Göster
    ···
  5. 5.
    +2
    lan aslında benden 10 numara müslüman olurdu da amk beni müslümanlıktan soğutan oorrrospu çocuklarından dolayı böyle oldum çoğunlukla. keşke cübbeli reyiz başımızda olaydı amk yemin ediyorum hatim indirirdim. içeri aldılar adamı amk. üşüyoruz ccc cübbeli reyiz ccc
    ···
  6. 6.
    +1 -1
    @85 tam olarak öyle demiyor. al sana big bang'ı anlatan 3 ayet.

    “o gökleri ve yeri yoktan var edendir... „ (en'am suresi, 101) (evren yaratılmadan önce hiçlik vardı)

    “biz göğü 'büyük bir kudretle' bina ettik ve şüphesiz biz (onu) genişleticiyiz.„ (zariyat suresi, 47) (evren genişliyor)

    “o inkar edenler görmüyorlar mı ki, (başlangıçta) göklerle yer, birbiriyle bitişik iken, biz onları ayırdık" (enbiya suresi, 30) *burada türkçe karşılığı olmadığı için bitişik olarak çevrilmiş. kelimenin orjinali "ratk" arapça "birbiriyle içiçe, ayrılmaz durumda, kaynaşmış" anldıbına gelir.

    zaten big bang teorisi de yaratıcının varolduğunu sözler bize. "zaman, olayların meydana geldiği boyut olduğuna göre, eğer madde big bang'la ortaya çıktıysa, o halde evreni ortaya çıkaran sebep evrendeki zaman ve mekandan tümüyle bağımsızdır. bu da bize evrendeki tüm boyutların üzerinde bir yaratıcının varolduğu gösterir."
    ···
  7. 7.
    +1 -1
    @tektasak gibe sürülecek akıl yok sende yemin ediyorum.

    azhab 53 bize hz. muhafazid'in ne kadar iyi kalpli bir insan olduğunu gösterir. koskoca peygamber, hadi peygamberi bırak sıradan bir insan bile diğerlerine vakitli vakitsiz evime gelmeyin bu durum beni rahatsız ediyor dese kimse aynı davranışı tekrarlamaz zaten. ama adam o kadar iyi kalpli ki insanları kırmamak için rahatsızlığını dile getirmemiş.

    sık sık evime gelmeyin demek için kimsenin ayet uydurmasına, bakın bunu allah söyledi ona göre demesine gerek yok yani direk söylese yeterli.
    ···
  8. 8.
    -1
    @49 dine bak amk sizin ebenizi giberim diyo kısaca gibe gibe inancaksınız zütünüzü toptan yakarım diyo dine bak böyle 2 sayfa bişey yazsak terörist bunlar diye ergenekondan içeri alırlar amk

    din işte amk korkut korkut sonrada güt
    ···
  9. 9.
    +1
    inançsızım kafamı yormuyorum mk 1600 yıl önce değil şimdi gelseydi zütünüzle gülerdiniz dayı bu kitabı internettenmi indirdin diye din en büyük uyuşturucudur fazla girmeyin yatın uyuyun ölüm hepimize var inançlıda gidecek inançsızda
    ···
  10. 10.
    +1
    @50 peygamberin emanetiyle evlenen birisine halk üstünlük atfeder, peygambermiş gibi saygı duyar bu yüzden yasaklanmıştır.

    bunu kendin düşünemezmiydin şimdi? mal mısın yoksa dalga mı geçiyorsun milletle?
    ···
  11. 11.
    +1
    güzel paylaşım notlarıma kaydettim arkadaşım.
    ···
  12. 12.
    +1
    abi kafama takılmayan bişey yokta değil. yani peygamberliğin olayı + sı ayrıcalık tarafı aslında normal erkeklerinde istediği gibi daha fazla kadın. bu mudur yani ? hikaye vardır daha hz. muhafazid çocukken işte melekler gelmiş kalbinden kötülükleri almış kalbini çıkarıp temizlemişler falan. koskoca peygamberin normal insan arzularından çoktan arınmış biri olması gerekmez mi ? bırak 4 kadını 1 tek eşi olması daha akla yatkın değil midir ? bir peygamber bile ki peygamberlerin en önde tutulanı bile daha fazla kadın hakkı tanındığı gibi kotayı doldurmak için baya uğraşmış , normal insanlardan nasıl nefsine hakim olması istenebilir o zaman ? bu bana tuhaf geliyor. arzularına şehvetine hakim olamayan insan yani aslında bu ortamda hepimizin taktığı maskenin vücut bulduğu kimsenin bir peygamber olması bana inanılmaz şaşırtıcı geliyor. dünyevi arzular peşinde olanı cezalandıran fakat peygamberini dünyevi arzularla ödüllendiren bir din fikri biraz bana garip geliyor açıkçası.

    not:deistim panpa
    ···
  13. 13.
    +1
    @50 peygamber karısıyla evlenenin arkassından giden çok olur onu peygamber ilan ederler. kafan hiç ince düşüncelere basmıyor panpa
    ···
  14. 14.
    +1
    @1 ister inan ister inanma amk malı. bu herife cevap vermeye çalışan arkadaşa da tavsiyem kendini bu kadar üzme panpa, kimse ondan para pul istemedi. kendisi bilir herkes. aklının sapını gibtiğim salağı aklı sıra açık yakaladı.
    ···
  15. 15.
    +1
    kur'an hani insanlara yol göstericiydi o zaman niye niye bizimle alakasız ayetler var? o peygamber değil mi, kendisine sohbete gelen insanlardan niye rahatsız oluyor? peygamber sabrı nerede? tüm bunların cevabını düşünen herkes bulabilir, ben dinimi sorgulama aşamasındayım ve bu tür saçmalıklarla karşılaşıyorum. hiçbir bilimsel veri, hiçbir söz kur'an'ı kerim'in kutsal kitap olduğunu, hz.muhafazid(s.a.v)'in peygamber olduğunu ve allah'ı yalanlayamıyor. araştırdıkça dinime daha fazla bağlanıyorum, her sorunun sonucunda ulaştığım sonuç allah (c.c)'ın varlığı ve birliği oluyor.

    gelelim soruların cevaplarına. bir kere hz.peygamber sabırlı olduğu için, ahlaklı olduğu için o insanlara birşey demiyor.

    rahatsız olması gayet normal çünkü o her şeyden önce insan, namaz kılmak ister allah ile başbaşa kalmak ister her an insanlarla muhattap olacak diye bir şey yok. bu lafı söyleyenler öncelikle hz.muhafazid'in de en az onlar kadar insan olduğunu kabul etmeliler.

    bu ayet bizimle de alakalı bir ayet. hatta böyle bir ayetin bulunması kur'an'ı kerim'in ne kadar yüce ve her alanda doğruyu gösteren bir kitap olduğunu gösterir. burada her insan pay çıkarmalı ve başka insanların evlerine girip çıkmadan önce, onlarla sohbet etmeden önce izin almalı. cahiliye dönemi araplarına yol göstermek için inmiş ancak bugün bile böyle cahil insanlar mevcut ve bu ayet onlara yol gösterecek nitelikte. i̇şte bu yüzden kur'an her dönemde insanlara doğru yolu gösterecek nitelikte, kutsal kitapların sonuncusu ve bozulmamış bir kutsal kitaptır.

    allah yücedir, bir ahlak kuralını da işte böyle bir hadise ile bizlere bildirmiş. zaten kur'an'ı kerim'in ayetleri hep bu tür hadiseler sonucu inmiş ve her ayeti insanlara mesaj veriyor. bunu anlayamayan insanları da allah ıslah etsin, inşallah hepiniz doğru yolu bulursunuz.
    ···
  16. 16.
    +1
    @94
    "*burada türkçe karşılığı olmadığı için bitişik olarak çevrilmiş. kelimenin orjinali "ratk" arapça "birbiriyle içiçe, ayrılmaz durumda, kaynaşmış" anldıbına gelir."

    e varmış işte.
    ···
  17. 17.
    0
    @1 okumadım ama islam iyidir reyiz

    (bkz: beyler çok mutluyumm lann)
    ···
  18. 18.
    0
    @111 hacı ibadet etme konusunda mesele fazla ibadet etmek değil yada şöyle söyliyim mesela sadece ibadet değil o ibadeti ihlas la etmek sen yüzlerce rekat namaz kıl ama onu millet "vaay adam amma çok namaz kıldı" desin diye yapıyosan onun hiç bi değeri yok yani senn niyetin önemli. ibadetin fazla olması olayıda ikimizinde niyeti iyiyse ibadetlerimizi ihlas la yapıyosak sen benden fazla ibadet edersen benden üstünsün ama senn niyetin farklıysa istediğin kadar ibadet et önemi yok

    cennet isteği konusuna gelince ben elimden geldiğinde ibadetlerimi yerine getirmeye çalışıyorum şu anda benim imkanlarımdan dolayı bana sadece namaz ve oruç farz, hac yada zekat vermek bana farz değil. ben bu ibadetleri senn dediğin gibi cennete isteğiyle değil cehenneme gitmemek için yapıyorum. ben namazımdan sonra dua ederken allah'ım beni cehennem azabından koru diye dua ediyorum. ha cennete gitmek istemiyo muyum? istiyorum ama cehennemden kaçınmak oraya gitmemek daha ağır basıyo.

    hacı bide sana şunu sorucam sen inançsızsın sana göre ölümden sonra bi yaşam yok. eğer ki haşa olay senn dediğin gibiyse benim kaybım ne 60-70 yıllık ömrümde sana göre bi kaç zevkten mahrum kaldım vaktimi ibadete ayırdım. bütün kaybım bu. peki ya olay senn dediğin gibi değilde benim dediğim gibiyse ve öldükten sonra tekrar dirilip sonsuz bi hayatta azap çekmek gerçekten varsa? sen kaybını düşünebiliyo musun?
    ···
  19. 19.
    0
    @111 ben inanıyorum ve samimi söylüyorum yalanım varsa oç yim bunu ucunda cennet olduğu için veya inanmazsam cehenneme gideceğim için falan da yapmıyorum. insan nasılsa başkalarını da öyle görürmüş der güler geçerim tüm inananlar çıkarcıdır lafına. çünkü görünüşe göre sen o kadar namazı sırf cennete girebilmek için kılmışsın. islam bu değildir.

    @1 deki ayetler bana zerre saçma gelmedi. sen saçma olması gerektirdiği fikrine inandırmışsın kendini, öyle olması gerektiğini düşünüyorsun. @45 teki açıklamamı bir anlığına bu fikirden kurtulup önyargısız okuyabilsen hak vereceksin bana.

    açıkçası sadece cennete girebilmek için inanmış olsam bile "sonsuz gibişmek" ve "sonsuz içki" fikri gibimde dahi olmazdı inan bana.
    ···
  20. 20.
    0
    @109 olm sen kıtmısın. beynine kan mı gitmiyor. papyon mu sıkıyor amk. hayatında hiç kuran ı eline almadığın kabak gibi belli amk.sen bi git tefsir in ne olduğunu öğren sonra türkçe anlam ile arasındaki farkı öğren ,idrak et sonra gel konuşalım. senin gibi cahil adama öğretemem bu saatte.bu yaşa kadar bi halt öğrenmemişsin zaten.
    ···