1. 76.
    0
    http://inciswf.com/zc8n2jrz.swf
    ···
  2. 77.
    +1
    @85 O dönemde insaların asırlardır kullandıkları kölelik sistemini yıkmaya çalışabilecek bir gücü konumu yoktu efendimizin. insanların yeni öğrendiği din üzerinde bu kadar hakim olamazsın hiç bir şekilde birazcık mantığın varsa anlarsın zaten. Yani herşey öyle ol diyince olmuyor ama gördüğün üzere şuan müslümanlıkta böyle bir şey yok ..

    Kendine aldığı dediğin kız çocuklarınada nasıl sahip çıktığını senin o ateist kaynağından okurken birde bizim kitaplarımıza bakaydında onlara kimse ilişmesin bir sahipleri olduğu belli olsun diye aldığını ve onlara el sürmediğini çeşitli kaynaklardan öğrenemem mümkün.
    ···
  3. 78.
    0
    @94 al ulan amk al

    "hz. enes anlatıyor: ukl veya ureyne kabilesi halkından sekiz kişilik bir grup medine’ye gelip hz. peygamber (a.s.m)’e biat ederek müslüman oldular. bir müddet sonra medine’nin havası onlara dokundu ve hasta oldular. şikâyetleri üzerine hz. peygamber (a.s.m), çobanlarıyla birlikte medine’nin dışına çıkıp, develerin sütlerinden ve sidiklerinden içmelerini öğütledi. adamlar bir müddet devlerin süt ve sidiklerinden içtiler ve sağlıklarına kavuştular. derken, çobanları öldürüp develeri önlerine katıp zütürdüler. olaydan haberdar olan hz.peygamber (a.s.m) birkaç adam peşlerine taktı ve nihayet onları bir yerde yakalayıp getirdiler. hz. peygamber (a.s.m) onlara hakkettikleri ağır bir cezayı tatbik etti. ellerini, ayaklarını kesti, gözlerine mil çekti ve güneşin altında ölüme terk etti... "

    (bk. buharî, vudu, 66; tıp,5- 6; diyat, 22; müslim, kasame, 9-11; ahmed b. hanbel iii/107,163; ebu davud, hudud,3; tirmizi, taharet, 55, nesaî, tahrimu’d-dem, 8-9).

    http://www.sorularlaislam...uygulama-yapilmistir.html
    ···
  4. 79.
    +2
    @95 gibtirin gidin kardeşimgibim sonik fikirlerinizi ve içest ilişkilerinizi ve aynştayn vari ( 0 -5 yaş) düşüncelerinizi gidin ilk okul onundeki bebelere yutturun. a.q liselileri gidiyosunuz agnostik forum yok aleviler ateizim cart curt ınternetten gordugunuz kulakdan dolma bılgılerı gelıp buraya ınsanlara satmaya calısmayın. zira buna anan bile inanmaz. özenti tavırlarınızı kendınıze saklayın. Kendı uydurmalarını gelıp burda ayet dıye mıllete satmaya calısmayın.git once arapcayı ogren emsıle maksut binaa avamil hisar okumayı ogren hz ali R.A yı ornek verıyosun. ama saldırdıgın inanç hakkında bi gibim bile bilmiyorsun
    ···
  5. 80.
    0
    @97 http://www.itusozluk.com/...enecek-ilk-soz_155046.jpg
    ···
  6. 81.
    -1
    @100 neden o kadar mı gücü yetmiş efendinizin * yoksa işine mi gelmiş köfteorun.

    sahip çıkmış öyle mi ? beni kureyza katliamından sonra muhafazide düşen 13 yaşındaki kızı neden evlat edinmemiş de karı yapmış gibko ?

    sahip çıkmak gibmek mi lan huur evladı seni ben de sen öldüğünde anneciğine sahip çıkacam emin olabilirsin.

    ayrıca evlatlığının karısı ile evlenmek ancak bir şerefsizin işi olabilir.
    ···
  7. 82.
    +1
    @101 Oda şaibeli Hadislerin cogu gercek degıl sahi- olanları harıcı guvenemıyoruz.bak olayın kısası bu

    "hz. enes anlatıyor: ukl veya ureyne kabilesi halkından sekiz kişilik bir grup medine’ye gelip hz. peygamber (a.s.m)’e biat ederek müslüman oldular. bir müddet sonra medine’nin havası onlara dokundu ve hasta oldular. şikâyetleri üzerine hz. peygamber (a.s.m), çobanlarıyla birlikte medine’nin dışına çıkıp, develerin sütlerinden ve sidiklerinden içmelerini öğütledi. adamlar bir müddet devlerin süt ve sidiklerinden içtiler ve sağlıklarına kavuştular. derken, çobanları öldürüp develeri önlerine katıp zütürdüler. olaydan haberdar olan hz.peygamber (a.s.m) birkaç adam peşlerine taktı ve nihayet onları bir yerde yakalayıp getirdiler. hz. peygamber (a.s.m) onlara hakkettikleri ağır bir cezayı tatbik etti. ellerini, ayaklarını kesti, gözlerine mil çekti ve güneşin altında ölüme terk etti... "

    hadisin tahlili:

    a. develerin süt ve sidiklerinin içilmesi:

    soruda “deve sidiği içmelerini öğütledi” ifadesi, bilerek veya bilmeyerek bir çarpıtmadır. çünkü, (yalnız sütün tavsiye edildiğini söyleyenler hariç) bütün rivayetlerde “süt ve sidik”den birlikte söz edildiği halde sütten bahsedilmemesi, yalnız sidiğin içimini ön plana çıkarmaya yönelik bir çaba olarak değerlendirilecektir. bu, ya bilgi ekgibliğinin ya da bir art niyetin ürünüdür.

    b. sidiğin içimi ile ilgili ifadedeki tereddüt:

    bu rivayetlerden anlaşılıyor ki, araplarda, bazı hastalıklar için develerin sütü / belki de sidiği bir çeşit ilaç olarak kullanma geleneği vardı.(bk. buharî, tıp, 57). nitekim hz. ebu zer’in anlattığı bir olayda da aynı tavsiyeler söz konusudur:

    “medine havası beni hasta etti. hz. peygamber (a.s.m), ‘git birkaç deve ve keçi-koyun sütünden (hadisin ravilerinden hammad: ‘sanırım; ve bir de sidiklerinden) iç’ diye tavsiyede bulundu.”(bk. ebu davud, taharet, 125).

    ebu davud, hadiste geçen ve “develerin sidiklerinden içmeyi” ifade eden cümlenin doğru olmadığını, bunu yalnız basra hadisçilerinin enes’ten yaptığı rivayetlerde yer aldığını ifade etmiştir.(bk.a.g.e.).

    nesaî’nin yaptığı bir rivayette de (humeyd’in enes’den yaptığı rivayette)yalnız süt içilmesi tavsiye edilmiştir.(bk. i̇bn hanbel; iii/107; nesaî, tahrimu’d-dem, 8)

    bununla beraber, develerin süt ve sidiklerinde değişik hastalıklara şifa özelliğine sahip unsurlar bulunduğuna dair ilmî çalışmalar da söz konusudur. doktorlar, bunların cilt hastalıklarına, bazı iç hastalıklara faydalı olduğunun tecrübeyle anlaşıldığını söylemektedir.(bk. mecelletu’d-dave, nisan, 1425/2004; sayı:1938).

    hayvan sidiklerinde sağlığa faydalı unsurların bulunduğunu kabul eden i̇bn sina’ya göre, bunlar arasında sidiği en faydalı olan, havası enfes olan arap badiyelerinde otlayan develerdir.(bk. i̇bn kayyım, zadu’l-mead, iv/47-48).

    c. su vermeyi engelleme:

    kaynağını belirttiğimiz yerlerde “biz onlara su vermek isteyince, peygamber (asm) bizi engelledi.” ifadesi yoktur. yalnız bazı rivayetlerde (buharî, vudu, 66) “su istiyorlardı, fakat su verilmiyordu.” mealinde bir ifade yer almaktadır ki, engelleyenin kimliği hakkında bir açıklık yoktur. i̇mam nevevî’in de belirttiği gibi, bu katillere su içiminin engellenmesini hz. peygambere (a.s.m) mal etmek için ortada hiçbir ifade ve delil yoktur. “biz onlara su vermek isteyince, peygamber bizi engelledi.” demek, açık bir iftira ve konuyu çarpıtmanın ayrı bir örneğidir.

    verilen ceza şekli:

    verilen ceza, hafif olmamakla beraber, canilerin hakkettiği bir ceza olarak adaletin ta kendisidir. çünkü onlar;

    a. müslüman olduktan sonra dinden dönmüş, bir / veya birkaç çobanı öldürmüşlerdir.

    b. çobanların gözlerine mil çektikleri için kısas olarak aynı cezaya çarptırılmışlardır.

    c. süt ve sidiklerinden istifade ettikleri ve şifa buldukları develeri gasp ettikleri /yol kesicilik yaptıkları, devlete isyan ettikleri, bozgunculuk çıkardıkları ve bu davranışlarıyla allah ve resulü (asm)'e karşı savaş açtıkları için el-ayak kesme cezasına çarptırılmışlardır. (bk. i̇bn hacer, fethu’l-bârî, x/141-143; xii/230-243).

    bazı rivayetlere göre katiller güneşin altında ölüme terk edilmeyip asılmıştır.(bk. nesaî, a.g.e).

    d. kur’an, şöyle buyuruyor:

    “allah ve resûlüne karşı savaşan ve yeryüzünde bozgunculuk yapmaya çalışanların cezası, ancak öldürülmeleri ya asılmaları yahut el ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut da bulundukları yerden sürgün edilmeleridir. bu onların dünyada çekecekleri rezilliktir, âhirette ise onlara büyük bir azap vardır.” (maide, 5/33i).

    ve bu gibi konularda dikkatle kulak vermemiz gereken semavî / nurânî ses:

    “muhakkak ki, biz gerçekleri açıklayan âyetler indirdik. allah, dilediğini dosdoğru yola iletir.

    "niceleri: “biz allah’a ve peygambere inandık ve itâat ettik” derler de, sonra içlerinden bir grup buna rağmen arkalarını dönerler. i̇şte bunlar mümin değillerdir."

    "aralarında hükmetmesi için allah’ın ve peygamberinin hükmüne davet edildikleri zaman, bir de bakarsın ki içlerinden bir kısmı yüz çeviriyor."

    "ama hüküm kendi lehlerine gözükmeye görsün, tam bir itâat içinde koşa, koşa gelirler."

    "bunların kalplerinde bir hastalık mı var? yoksa imanda şüpheye mi düştüler? yahut allah’ın ve peygamberinin onlara haksızlık yapacağından mı endişe ediyorlar? doğrusu, onlar zâlimlerin tâ kendileridir."

    "aralarında hükmetmesi için, allah’a ve resulüne davet edildikleri vakit, müminlerin söyledikleri tek söz; “baş üstüne; işittik ve itâat ettik.” demek olmuştur. i̇şte kurtuluşa erenler bunl
    Tümünü Göster
    ···
  8. 83.
    0
    @3 badem bıyıklarına taşşaklarını yaslarsan zütünü yalamak zorunda kalırsın panpa
    ···
  9. 84.
    +1
    @101 hadi şimdi yorganıcek uyu yavrum kuduzköepk gibi saldırma
    ···
  10. 85.
    0
    olum bi gibtirin gidin sadece kndi dediklerini kendinz bile okumadan cevap bilee ver(e)meden yazıonuz. suan 5sn sonra ölceğinizi bilseniz o bos ev dediğin yrde tavaf edeyim ben olmiyeyim derniz. amk hepiniz taktunuz evrimleştiniz şimdi koktunuz amk
    ···
  11. 86.
    0
    @1 beyinsizi sadece su içmiyolar bilmeden etmeden konuşma, senin bildiğin oruç değil bu amcık.Su hariç geri kalan herşey serbest adam gibi araştır öyle gel amın oğlu zütünden giberim seni yoksa
    ···
  12. 87.
    +2
    @101 güldürdün bin buna ancak 14 yaş ve altı inanır
    ···
  13. 88.
    +1
    efendiler, oruç tuttuğu için tutmayana baskı yapmak müslümana yakışmaz, yapan muallakdir. bir kaç kişinin muallakliğini müslümanlara mal etmek de huur çocukluğudur.

    bu sözlükte din tartışmaları da yasaktır.
    ···
  14. 89.
    +1
    yaw bu çakla ateistiz diye dolanan liselilerin hayatına sokuyum kendileri bile inanmıyorlarki ateist olduklarına gelip burda kendi ateist agnostik forumlarda yazdıklarını mıllete satıyorlar a.q ogulları. daha Aslını Okumadıkları anlamadıkları bır Dine Saldırıyorlar.
    ···
  15. 90.
    +1 -1
    @1 takma kafana yarrağm bu emevi sidiklerinden bir amcık hoşafı olmaz...
    ···
  16. 91.
    0
    @115 oho ona başlarsan sabaha zor biter kardeşim
    ···
  17. 92.
    0
    @108 işinize gelen hadisleri kabul et, işinize gelmeyenleri at di mi amk yalakaları sizi bonus sevap peşinde koşun siz. ahahha gülüyorum lan size.
    ···
  18. 93.
    0
    hadislere kaynağı sahih değil diyip geçerken, kurandaki ayetlere gıkınız çıkmıyor di mi ? çıkmaz. elbette sizlerin de bazı şeyleri kabul edemediğinizi biliyoruz.

    ah şu " ya varsa " kumarı yok mu *
    ···
  19. 94.
    +1 -1
    @125 allahın malı Hadis i şeriflerin Sahi olanlarını kabul ederim O dönemde çok Hadis die sizin gibi yahudi tohumları cok seyler uydurmus.ama senın kaynak dogru ama anlamı gidip ateist forumlardan alman yada ananın amndan cıkartman beni bağlamaz kardeşim.
    günahkarım günah işlemek dinimizde yasak değil. cezam varsa kendi inancım cekerim.ama senın gibi huur cocuklarınıda yadırgamam.
    ···
  20. 95.
    0
    seni kınadım bin
    ···